Om du upplever mail ”försvinner” eller inte kommer fram kan man kolla på följande saker:

  • Rapporter: logga in på webbmailen och i vänstra menyn klicka på ”Rappoter”. Där under kan man se meddelandetrafik och se om man får in e-post. Står det t.ex att det kommit 20 e-postmeddelanden men du bara fått 10 kan man anta att en spamregel tagit mailen (i webbmailen eller eventuellt e-postprogram).
  • SPAM-filtret: Om e-post försvinner måste man kolla om det finns någon regel som eventuellt tar bort eller flyttar e-post. Inne i webbmailen gör följande: Gå till ”Inställningar” och sedan ”Innegållsfiltrering”. Där ser du vad för regler det finns för ditt konto (inloggad som administratör kan man se regler för domänen). Gå igenom eventuella regler och rätta till ev ”fel” och be avsändaren skicka igen.

Hittar du inte lösning på problemet kontakta supporten via ticketsystemet i kontrollpanelen.