Viktig information till dig som köpt domännamn eller ändrat e-postadress
När du köpt ett nytt domännamn, gjort ett ägarbyte eller ändrat kontaktuppgifterna för din domän måste du verifiera att din e-postadress är korrekt. Det skickas ut ett meddelande (email verification) där du måste trycka på en länk och ange en kod. Gå till denna sida och ange den kod du fått i e-postmeddelandet:
https://www.emailverification.info/
Vanliga frågor
När måste jag verifiera min e-postadress?
- Domänen har nyligen registrerats
- E-postadressen för ägaren av domännamnet har ändrats
- Domänen har flyttats till en annan registrera
- Någon har skickat in ett klagomål gällande WHOIS för domännamnet
Varför stängs min domän om jag inte verifierar min e-postadress?
ICANN kräver att uppgifterna till en ägare av domänen är riktiga. För mer information om deras policy vänligen besök denna sida: https://www.icann.org/resources/pages/non-response-2014-01-29-en
Hur kan jag förhindra min domän stängs i framtiden?T
Genom att bekräfta din e-postadress kommer inte domänen att stängas på grund av detta så långe din e-postadress är aktiv.
Om min domän stängs, hur kan jag aktivera den igen?
Du kan kontakta oss att skicka ut meddelandet på nytt så du kan verifiera e-postadressen. När det är bekräftat kommer domänen att aktiveras igen. Observera det kan ta upp till några timme innan aktiveringen genomförs och DNS fungerar igen för domännamnet.